Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


13. A 370-es "Gábor"

MÁV 370-es, vasutas-becenevén „Gábor”. Három kapcsolt kerékpárú, telített gőzű, kétszeres expanziójú, kompaund gépezetű, C tengelyképletű szerkocsis mellékvonali teher- és személyvonati másodrangú gőzmozdonyok voltak. 1898 és 1907 között a MÁV Gépgyárban a MÁV és a társasági magánvasutak részére összesen 139 példány készült. 1911-ig V.a. osztályként, 1911 után MÁV 370 sorozatként tartották nyilván. A 7111 pályaszámú mozdony 1902-ben készült a MÁV Gépgyárban 1628 gyári számmal. Hatósági vizsgáját 1902. március 21-én tartották. Pályaszáma V.a. osztály 7111, 1911-től 370 011 voltak. 1959. június 1-jétől a Mecseki Szénbányák Vállalat nagymányoki üzemének 2. pályaszámú ipari mozdonya. 1987 decemberétől MÁV Landler Jenő járműjavító üzeme (ma: Istvántelek) által felújított nosztalgiaüzemi mozdony. Ma már a Füsti szoborparkjának lakója, annak ellenére, hogy mind a mai napig üzemképes; valószínűleg lejárhatott a kazánvizsgája, és nincs elég pénz levizsgáztatni.

 

Hozzászólások

Hozzászólások megtekintése

Nincs új bejegyzés.