Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


4. A 301-es "Pacifik"

Ez az elsőrangú gyorsvonati mozdony-monstrum - vasutas-becenevén a „Pacifik” (az amerikai Pacific elnevezésből) 2C1 tengelyelrendezéssel - a 20-as-30-as években továbbított gyorsvonatokat, sőt, közlekedtek még a 60-as években is. Maximális sebességük teljes leterheltség mellett 100 km/h volt. Egy tragikus szerencsétlenség is fűződik ehhez a mozdonytípushoz: 1931 szeptemberében Biatorbágynál a Budapest-Keleti pályaudvarról Bécsbe tartó, csaknem 100 km/h sebességgel száguldó Wiener Walzer nemzetközi éjszakai expresszvonat alatt Matuska Szilveszter levegőbe röpítette a viaduktot. Legalább húsz halott volt, ha nem több, odaveszett a szerelvényt vontató prototípus mozdony (301,001) háromtagú személyzete is. Matuskát ezért először halálra, majd kormányzói kegyelemmel életfogytiglani fegyházra ítélték, ám a háborús zűrzavarban sikerült kereket oldania... 

 

Hozzászólások

Hozzászólások megtekintése

Nincs új bejegyzés.